П’ять найбільш невдалих інвестицій бренду

Автор: Ira Stashko / Категорія: Відверто про бренд
П’ять найбільш невдалих інвестицій бренду

Хочеться, аби замість цифри “п'ять” був нуль.) Але на жаль... 

“Нуль невдалих інвестицій Nine” - звучить краще. Але так не буває :). Бізнес - це завжди ризик. Особливо, коли бізнес пов'язаний із виробництвом. Ще й з власним виробництвом.

За орієнтовними розрахунками ми втратили близько 8 000 $ на невдалі ідеї і незнання якихось речей, які вже називаємо “досвід”.)

Тож підбірка найбільш невдалих інвестицій Nine прямо зараз!

1. Без чітких цілей.

2015 рік. Ми запускаємо бренд на ентузіазмі, великій любові і вірі, що все вдасться. Чи знаємо ми щось про виробництво, про різновиди тканин, про лекала, про клієнтський сервіс, про систему продажів, SMM, рекламу, SEO, про плани, про стратегію?!.

Не знаємо. Нічого ми не знаємо!

Все, що я знаю, на момент відкриття бренду у цьому списку:

  • Це лімітована кількість одиниць - саме дев'ять.
  • Це якісні тканини, якісний пошив і хороші лекала. А що приховується за цими словами? Хм...
  • Список з двома колонками “Що мені, як клієнту, подобається в сервісі/що ні?”
  • Треба вести інстаграм і фейсбук, бо всі це роблять.

Завіса!

Стратегію розвитку ми маємо зараз, через 2,5 роки. З короткочасними і довготривалими цілями, з бюджетом і т.д. І будуємо її, виходячи із статистичних даних.

Лайфхак. Цифри не брешуть. Тому ведіть всі продажі, збирайте клієнтську базу з першого дня.

Шоу-рум Nine

2. Не ті люди, не в той час.

Влітку - наш найгарячіший сезон. Ми не встигаємо, хороших швей знайти не можемо - і вирішуємо  інвестувати в студентів після закінчення коледжу.

Не знайти аутсорс, а інвестувати в студентів, які в перспективі навчаться шити тільки до кінця осені. Смішно, так?

Отож, закуповуємо обладнання, а результат - “нуль”.

Цей тезис не про те, що не потрібно приймати студентів. Я добре пам'ятаю себе у цей час. Тут питання в тому, що якщо за роки навчання не навчився відрізняти лівий від правого рукава, то бажання вивчати, як його правильно вшити, не з'явиться.(

Лайфхак. Коли у вас “гарячий сезон” і одяг потрібен ще на вчора, знайдіть аутсорс. Як знайдете, прорахуйте, що вигідніше шити на власному виробництві, що віддати їм.

сукня на літо Nine

Влітку - найгарячіший сезон. Бувало так, що ми не публікували фото в соціальні мережі кілька днів поспіль, аби не отримувати нові замовлення. Ми просто не справлялись. Зробили висновки - і до цього літа готуємось вже.)

 

3. Перевіряти з конструктором.

Про аутсорс. В телефоні і при особистій зустрічі всі швейні цехи будуть розповідати приблизно наступне:

- Та ви шо? У нас конструктор Лєночка на расхват. 10 років в Києві проробила, а ми її нарешті перехопили. І ваші пальто віддамо найкращим швеям. Вони он як блузки-вишиванки шиють. В Америку поїдять, - каже мені Володимир, власник цеху у м. Новоград-Волинський.

У наслідку:

- А чому лівий рукав довший за правий?

- Ну это как потянуть…))

...

Лайфхак. Відшивайте зразок і нехай його приймає ваш конструктор-закрійник. Він розуміється на всіх нюансах пошиву. Особливо нехай перевіряє він, коли виріб на підкладці.

 

4. Купувати невідому тканину вперше і одразу великим метражем.

Взимку 2017 ми запускаємо у пошив пуховики й парки. Наші кравчині і конструктор раніше не шили ні те, ні інше. Тож рекомендацій щодо вибору тканин немає.

Не секрет, що вигідно купувати великими метражем. Я так і зробила: купила багато видів плащової тканини великим метражем. А в наслідку деякі з них виявились непридатними. Не те, щоб взагалі. Але Nine ми з таких не шиємо.

А враховуючи той факт, що ми маємо шафу з такими тканинами, то ви, розумієте, яка вже сума набігла за роки.

Лайфхак. Краще купити метраж на одну одиницю, протестувати її у пошиві і пранні, а далі вже купувати метраж. Бо є два варіанти: переплатити 200 гривень або “попасти” на 15 000 гривень. Перший варіант звучить краще, чи не так?)

швейна машина Typical

5. Інвестиція в обладнання, коли працівники не вміють з ним працювати, а часу на навчання немає.

Наш бренд стрімко розвиваєтсья. І, здається, швидше, ніж ми готові до цього. Восени ми інвестуємо у трикотажне обладнання. Гроші за нього я віддаю досі, до речі.) Але наші кравчині не вміють на ньому працювати, а часу на навчання і опанування немає, оскільки сезон в розпалі.

Лайфхак. Ми не робимо акцент на трикотаж. Він у нас з'являється раз у рік, і невеликими партіями. Тож чому ми інвестуємо в його обладнання? Це ми розуміємо вже зараз, а тоді це здавалась перспектива.

...

До чого це все ми? Просто невдачі трапляються у всіх, але про них неприйнято писати в instagram. Тож не перейматесь, що там було, а вперед до перемог, бо “Ти можеш більше”!

З вірою у вас

Іра, Nine!

светри Nine